Képtár - A legjobb képek
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Letöltések
 
Szavazás
Nyerd meg az értékes nyeremények valamelyikét!!
Szerinted ki nyeri a Magyar NB/1-et??

Zalaegerszegi TE
Ferencvárosi TC
Debrecen - AVE Ásványvíz
Újpest
Bp. Honvéd
Diósgyőr
REAC
Vasas
Fehérvár FC
MTK
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírek
Hírek : Räikkönen simán nyerte a Török Nagydíjat

Räikkönen simán nyerte a Török Nagydíjat

Huszár Mátyás  2005.08.22. 10:41

Kimi Räikkönent a rajt után ugyan megelőzte Giancarlo Fisichella, de a finn még az első körben visszavette a vezető pozíciót. Ezt követően senki nem veszélyeztette győzelmét, simán nyerte a Forma-1 történetének első Török Nagydíját. A második helyet Fernando Alonso szerezte meg Juan Pablo Montoya előtt, akinek három körrel a leintés előtt nekiment Tiago Monteiro. A futam néhány izgalmas pillanatot leszámítva (a Williams például négy hátsó defektet produkált) unalmasan alakult.

Fernando Alonso újabb lépést tett élete első világbajnoki címe felé. A jelenlegi erőviszonyoknak megfelelően ugyan kikapott Kimi Räikkönentől, a Török Nagydíj utolsó köreiben azonban megszerezte a második helyet, s ezzel csak két ponttal csökkent előnye a száguldó finnel szemben. Mindez azt jelenti, hogy az eddigi 14 futam alatt 24-gyel gyűjtött több egységet, mint a mclarenes, ez az utolsó öt nagydíj előtt megnyugtató előnynek tűnik.

Ami az Isztambulban történteket illeti, Räikkönent a rajtnál meglepte a második helyről indult Fisichella, de hogy gyorsan helyreálljon a világ rendje, még az első körben visszaelőzte a pályát kissé kiszélesítő olaszt. Ezt követően senki nem veszélyeztette első helyét, Alonso egy ideig ugyan tapadt rá, de az első boxkör után alaposan leszakadt.

A spanyolt Juan Pablo Montoya is megelőzte, azaz kettős győzelem nézett ki a McLarennek, ám három körrel a leintés előtt Tiago Monteiro alaposan belerondított a végeredménybe. Hátulról beleszaladt Montoyába, aki ekkor ugyan még megőrizte a második helyet, de egy körrel később a nyolcas kanyar bejáratát elrontotta (saját hibájából, de biztosan a portugál bénázásán agyalva), s Alonso elment mellette.

Néhány izgalmas pillanatot leszámítva a Török Nagydíj kifejezetten unalmas volt, a közepe különösen álmosítóra sikeredett. Pedig a Williams próbált gondoskodni eseményről, műszaki hiba, vagy rossz gumiválasztás miatt négy jobb hátsó defektet produkált, kettő-kettő leosztásban. Mark Webber és Nick Heidfeld is kiállt a maga második "durranása" után.

Michael Schumacher az első körben nyolc helyet javított, alakítása mégis arról marad emlékezetes, hogy ütközött Webberrel, majd 18 kör pihenő után visszaállt tesztelni. Illetve nem csak tesztelni, abban reménykedett, hogy néhány kiesőt meg tud előzni, így a monzai időmérőt nem kell elsőként teljesítenie. Ez végül be is jött, három embert megelőzött, így Olaszországban negyedikként próbálkozhat majd szombaton.

Dicséretet érdemel Jenson Button, aki a mezőny hátsó traktusából indult, szívós munkával mégis előre küzdötte magát az ötödik helyre. Ha nem rontja el az időmérőt... De az ilyen mondatoknak nincs értelmük.

A dimbes-dombos környezetben felhúzott isztambuli ring a szombati időmérőn megtréfálta a pilótákat, többen is hibáztak és nem teljesítettek mért kört. Köztük Michael Schumacher sem, akinek autójában ezért motort cseréltek, csakúgy, mint Szato Takumáéban, akit egyébként a rajtrács végére soroltak, mert akadályozta Mark Webbert.

A nagy összevisszaságban szombaton senki sem tudta, pontosan milyen sorrendben állhatnak a versenyzők a rajtrácsra (a vége volt kérdőjeles). A kezdés előtt nem sokkal kiadott hivatalos verzió szerint Villeneuve érdemelte ki a 16., Doornbos a 17., Karthikeyan a 18., Schumacher a 19. és Szato a 20. rajtkockát. Érdekes döntés, főleg ami Schumachert és Karthikeyant illeti: egyikük sem teljesített mért kört szombaton, ez egál. Mindkettejük autójában motort cseréltek, ez is egál lenne, de az indiai autójában szombaton kétszer is volt váltás. Ez így már +20 hely elméletileg, a Hungaroringen is rosszabbul szerepelt, mint Schumacher, érdekes, hogy mégis a német elé sorolták. Mindegy, az FIA biztosan tudta, mit csinál.

Isztambulban a levegő 30, a pálya 46 fokos.

Elindult a felvezető kör, Schumacher odaállt a rajtrácsra, noha volt arról szó, hogy esetleg a boxból indul.

Szato a felvezető kör végén kiállt a boxba.

A rajtnál Räikkönen próbált figyelni a Renault-kra, de inkább Alonsóra hegyezte ki magát Fisichella helyett. Rosszul tette, ugyanis az olasz szépen elment mellette, s elsőként fordult be az első kanyarba. A finn ezt nem hagyhatta szó nélkül, s még az első kör végén, a 12-es kanyarban visszavágott a pályát kissé elhagyó Fisichellának. Az első kör után Räikkönen, Fisichella, Alonso, Montoya, Trulli, Heidfeld, Klien, Coulthard volt a sorrend. M. Schumacher 11.-nek dolgozta előre magát.

A rajt után Massa ütközött Webberrel, kicsúszott, s lebontotta autója elejét, ki is állt a boxba. Alonsót a második kör végén támadni kezdte Montoya, hogy a spanyolnak ne kelljen vele vacakolnia, gyorsan megelőzte Fisichellát, s üldözőbe vette a másfél másodperces előnyre szert tett Räikkönent.

Alonso ment is egy leggyorsabb kört, közben M. Schumachert megelőzte Button. A BAR-os gyakorlatilag azzal a lendülettel Barrichellót is faképnél hagyta, s felnyomult a tizedik helyre.

Alonsót rádión keresztül arra kérték, spóroljon az üzemanyaggal, azaz lassítson kicsit.

Az ötödik körben Heidfeld jobb hátsó defektet kapott (valószínűleg Trullival koccant), kiállt cserére. A nyolcadik körben a hetedik Webber körbeautózta Klient, s elfoglalta a hatodik helyet.

Közben Alonso véletlenül sem szakadt le Räikkönenről, egy másodperc körül állandósult köztük a különbség. Button elment Coulthard mellett is, majd a másik williamses, Webber is megkapta a maga jobb hátsó defektjét.

Button szélvészgyorsan haladt, a 11. körben Klient is megette. Hatodik hely. Räikkönen kicsit elhúzott Alonsótól, de ezzel együtt is csak 1,6 másodpercre növelte előnyét.

Alonso a 13. körben tankolt, tíz másodpercnyi üzemanyagot kapott. Button elé érkezett vissza, az ötödik helyre. Egy körrel később Fisichella is érkezett, miközben a boxbejáratnál Webber és M. Schumacher kakaskodott. A hétszeres világbajnok nem akarta elengedni az ausztrált, koccantak, a ferraris meg megpördült. Mindketten kiálltak a boxba, Schumacher autóján kereket is cseréltek.

Fisichella autójára az üzemanyagtöltő gyűrűt nem tudták ráhúzni, rengeteg időt veszített az olasz, a kilencedik helyre esett vissza.

M. Schumacher autója lelassult, beállt a boxba, majd feladta a Török Nagydíjat.

Button támadni kezdte Alonsót, miközben Räikkönen egyre másra futotta a leggyorsabb köröket. Tíz másodperccel vezetett Montoya előtt.

A 18. körben Trulli tankolt, Buttonra meg rászóltak, hogy adja fel Alonso üldözését. Button nem adta fel, s a huszadik körben, a hosszú egyenes végén kifékezte a spanyolt.

Räikkönen 1:25.073-as kört futott, Montoya kiállt tankolni. Ugyanígy tett Button is, a kolumbiai elsodorta egyik szerelőjét. Egy körrel később érkezett Räikkönen is, Webber kapott egy újabb jobb hátsó defektet. Gond lehetett a Williams felnijeivel, vagy a választott keverékkel.

A késői tankolásokkal Montoya megelőzte Alonsót, másfél másodperccel autózott a renault-s előtt. Webber feladta.

Räikkönen 15 másodpercre növelte Alonsóval szembeni előnyét, Klien tankolt a negyedik helyről. Alig néhány perccel később érkezett a boxba Barrichello és Coulthard is. Egy tankolás után Räikkönen, Montoya, Alonso, Fisichella, Trulli, Button, Szato (0), Coulthard volt a sorrend.

Az utolsó helyről indult Szato kőkeményen támadni kezdte csapattársát, Buttont. A 29. körben Massa kiállt a boxba, s nem is jött onnan vissza, mert füstölni kezdett a motorja.

Hihetetlen, de a nyolcas kanyar bejáratánál Heidfeld is megkapta a maga második jobb hátsó defektjét. A német is beparkolt a boxba.

M. Schumacher mégsem adta fel a Török Nagydíjat, 18 kör hátránnyal visszaállt tesztelni... A 35. körben Alonso tankolt másodszor is, Dupasquier kissé aggodalmas arccal figyelgette a jobb hátsót. A negyedik helyre érkezett vissza.

Fisichella egy körrel később érkezett, megint nehézkesen tudták rátolni autójára a benzincsövet. Ezúttal csak néhány másodpercet veszített.

A 39. körben Montoya 1:25 alá vitte a leggyorsabb kört, a 39.-ben 1:24.770-et ment. Nyolc másodpercre közelítette meg Räikkönent.

Button utolérte Trullit, Montoya a 41. körben tankolt. Természetesen megtartotta a második helyet. Monteiro kis híján ledarálta Doornbost, a 14. helyért ment a csata.

Trulli a 44. körben tankolt, őt követte Räikkönen és Klien a 45.-ben. Túlesett a kötelezőn Coulthard, Barrichello és Button is, az angol Fisichella mögé, de Trulli elé érkezett vissza az ötödik helyre. Az élen Räikkönen magányosan rótta a köröket, 48 kör után húsz másodperccel vezetett Montoya, 32-vel Alonso előtt. Sima.

Schumacher az 52. körben végleg feladta a Török Nagydíjat, amit akart, megcsinálta. A körözéssel "megelőzte" Heidfeldet, Massát és Webbert, így nem elsőként kell majd kezdenie a monzai időmérőt.

Négy körrel a leintés előtt Button két másodpercre közelítette meg Fisichellát. Hárommal a vége előtt Monteiro (kis híján) tönkretette Montoya versenyét, simán nekiment a 9-es kanyarban, a kolumbiai meg megpördült. Volt akkora előnye, hogy Alonso előtt maradjon, de biztosan el fog beszélgetni a portugállal.

Alonso azonnal lecsapott a lehetőségre, rányomult Montoyára, akiben még annyira benne lehetett a Monteiróval történt ütközés emléke, hogy elrontotta a nyolcas kanyar elejét. Két körrel a leintés előtt Alonso átvette a második helyet.

Räikkönen megnyerte az első Török Nagydíjat, a második helyet Alonso, a harmadikat Montoya szerezte meg. A finn mindössze két pontot hozott spanyol riválisán. A további sorrend a pontszerző helyeken: Fisichella, Button, Trulli, Coulthard, Klien.

A Török Nagydíj végeredménye

1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes) 1:24:34.454 ó
2. Alonso (spanyol, Renault) 18.609 mp hátrány
3. Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes) 19.635 mp h.
4. Fisichella (olasz, Renault) 37.973 mp h.
5. Button (angol, BAR-Honda) 39.304 mp h.
6. Trulli (olasz, Toyota) 55.420 mp h.
7. Coulthard (skót, Red Bull-Cosworth) 1:09.296 p h.
8. Klien (osztrák, Red Bull-Cosworth) 1:11.622 p h.
9. Szato (japán, BAR-Honda) 1:49.987 p h.
10. Barrichello (brazil, Ferrari) 1 kör h.
11. Villeneuve (kanadai, Sauber-Petronas) 1 kör h.
12. R. Schumacher (német, Toyota) 1 kör h.
13. Doornbos (holland, Minardi-Cosworth) 3 kör h.
14. Karthikeyan (indiai, Jordan-Toyota) 3 kör h.
15. Monteiro (portugál, Jordan-Toyota) 3 kör h.

Kiesett:

Albers (holland, Minardi-Cosworth)
M. Schumacher (német, Ferrari)
Heidfeld (német, Williams-BMW)
Massa (brazil, Sauber-Petronas)
Webber (ausztrál, Williams-BMW)

Leggyorsabb kör: Montoya 1:24.770 (39. kör)

Következik a világbajnokság tizenötödik futama: szeptember 4., Olasz Nagydíj (Monza)

[origo]


 

 
Óra
 
A hét képe
     bécs-3
                Bécs
 
Linkek
      
              by Barnee
 
      Marcee portálja
        Marcee portálja
 
      barni
              by Barnee
 
Gyarapodunk!!
Indulás: 2005-08-08
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan